Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Vi ses på planen!
Dags för Täby Baskets lag-och individuella fotografering säsongen 2025-2026!
Täby Basket P16+ fotograferas:
Var på plats ombytta 17:15 för att vi ska hinna organisera alla spelare och ledare i laget.
För födda 2018-2016: Ha på Täby Baskets vändbara vit-röda vändbara ställ (det finns låneställ vid behov) och gymnastik/basketskor. Om ni önskar kan ni inhandla det vändbara stället på torsdagar kl 16:30-19:00 på kansliet, 1trp upp i Byängshallen.
VIKTIG INFORMATION TILL VÅRDNADSHAVARE & MYNDIGA SPELARE FRÅN IDROTTSFOTO
Om en blankett ej är inlämnad eller korrekt ifylld produceras ingen bild eller webbild till föreningen för den spelaren. Blanketten läses in maskinellt och behöver vara tydlig och korrekt ifylld för att beställningen ska godkännas.
/Idrottsfoto
Hallförberedelser Swedbankligan
Höj stora korgarna
Swedbankvärd
Anpassa små korgarna till rätt höjd
Swedbankvärd
Dela in hallen i fyra planer (tot 8 bänkar i hallen) – se skiss
Swedbankvärd
Märk ut planerna – 1, 2, 3, 4 (Kan vara märkta)
Swedbankvärd
Duka ”sekretariat”
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Bord
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Stolar
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Tidtagning
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Sjukvårdsväska
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Täby Basket duk(finns i sek.låda i förrådet)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Svabb/golvtork (fr städförråd, nyckel hos cefépersonal/kansli)
Swedbankvärd
Testa tidtagning
Swedbankvärd/Domaransvarig
Duka ”välkomstbord” vid entrén
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Runt välkomstbord (finns i förrådet)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Förteckning över deltagande lag för resp omgång(mailas ut av kansliet)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Papper o penna (ska finnas i sek.lådan)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Lapp (tejpa fast) – “Coacher anmäl ditt lag” samt “Lathund välkomstbord”
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->
Swedbankvärd
Sätt ut Swedbank och Täby Basket-roll-upp, placeras i förrådet inför varje omgång
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Utanför entré Swedbankflagga
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->Vid sekretariat roll ups, Swedbank o Täby Basket
Swedbankvärd
Öppna upp omklädningsrum med keytag samt kontrollera ordning i omklädningsrum, toaletter mm
Swedbankvärd
Ta bort handbollsmål - flytta till bakom nät på kortsida
Swedbankvärd
Genomförande ”välkomstbord” (bemannas 45 min innan omgångens starttid)
Hälsa välkommen - trevligt bemötande
Funktionär/lagförälder
Hänvisa publik till läktare, hissnyckel finns i cafeet/hallvärd om det är barnvagnar och rullstolar som behöver tas upp till läktaren
Funktionär/lagförälder
Säkerställ skogräns, håll fritt för skor i entren
Funktionär/lagförälder
Registrera ledare/lag som anländer
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->registrera lag vid ankomst (kan vara flera från samma klubb)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->efterfråga nivå (2 äldsta åldersgrupperna)
Funktionär/lagförälder
Tryck på att lagen har tillträde till hallen då föregående omgång är slut
Funktionär/lagförälder
Genomförande (börjar då lag och ledare får tillgång till hallen)
Genomgång med domare
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->nivå på bedömning
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->instruera barnen vid avblåsning
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->genomförande
Domaransvarig/ledare
Matchschema (info från välkomstbord)
Försöker vi göra innan matchdagen och maila till lagen samt sätts upp i hallen
kansli
Generell genomgång med ledare
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->byten i paus (flygande i undantagsfall)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->genomförande (håll tempo mellan perioder/mellan matcher)
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->”ha roligt”
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->presentation av matchschema
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->var spelare som vilar ska uppehålla sig
Swedbankvärd/Domaransvarig
Domargenomgång med ledare
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->nivå på bedömning
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->se EB-regler
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->byten i paus (flygande i undantagsfall)
Domaransvarig/ledare,coacher
Tidtagning
Domaransvarig
Vid behov - coacha domare
Domaransvarig
Avdramatisera vinnarmomentet. Vid behov förs dialog med ledare/föräldrar
Domaransvarig
Stafett/knockout el dyl om det under genomförandet visar sig finnas utrymme
Swedbankvärd
Efterarbete i hallen
Grovstäda hallen och omklädningsrum. Städutrustning placeras i förrådet inför varje omgång, Ställ sopsäckar under trappan ihopknutna
Swedbankvärd
Återställ hallen (bänkar, handbollsmål, bord, stolar, tidtagning mm)
Swedbankvärd
Släck och lås hallen , man låser med hjälp av en keytag
Coacher
<!-- [if !supportMisalignedColumns]--> <!--[endif]-->
Administration
Rapportera genomförande till Swedbankansvarig, vid behov
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->vad gick bra
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->vad gick inte bra
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->hur kan arrangemanget göras bättre
<!-- [if !supportLists]-->- <!--[endif]-->övrigt
Swedbankvärd
Sammanställ genomförande. Utveckla konceptet kontinuerligt. Kommunicera förändringar.
Swedbankansvarig
Domarersättning
kansli
Inför omgång
Säkerställ bemanning och hantering av caféteria
Swedbankansvarig/lag
Säkerställ domare
Kansli/domaransvarig
Vid behov: kommunicera domarlista till aktuell Swedankvärd
Domaransvarig
Säkerställ att anmälda lag överensstämmer med uppgifter på hemsida
Kansli
Ställ fram städutrustning(finns i städförrådet bredvid bollförrådet, nyckel finns på cafeknipan) samt Swedbankreklam i förrådet
Kansli/Swedbankansvarig
Ta fram Swedbankreklam samt klubbreklam/roll ups/flaggor i hallen och utanför hallen
Swedbankansvarig